כמה מביאים לבר מצווה – הסכומים הנהוגים לפי קרבה, זמן האירוע ומיקום

בכל פעם שאנחנו מוזמנים לאירוע עלינו לקחת בחשבון כמה פרמטרים המשפיעים על סכום המתנה שאנחנו צריכים ורוצים לשים. כמובן ששיקולים כמו קירבה לנער החוגג בר מצווה, איפה האירוע נחגג ועוד. כדי לא לעשות פדיחות וכדי לא לצאת ה"קמצנים" קחו לכם כמה טיפים יעילים שיעזרו לכם להחליט מה הוא הסכום ההגיוני וההוגן ביותר לשים במעטפה למסיבת הבר מצווה שאליה אתם מוזמנים.

מהמשפחה או לא מהמשפחה והאם זה קשור?

משפחה מעל הכול והמשפחה היא הדבר החשוב ביותר, זו כמובן ההנחה הרווחת אבל לעיתים, אצל הרבה מאוד אנשים הקרבה לחברים טובים או לשכנים קרובים או בכלל לאנשים שאינם בהכרח המשפחה, היא הרבה יותר קרובה ממשפחה רחוקה ולכן כאשר הקרובים או הרחוקים שלנו חוגגים אירועים שונים עלינו לקחת בחשבון כמה שיקולים שיעזרו לנו להחליט איזה סכום הכי מתאים לשים במעטפה.

אם כן, האירוע – בר מצווה. של מי האירוע? איפה הוא נחגג, אירוע לילה, אירוע צהריים?

מתנה לבר מצווה

הנה הכמה דברים אשר משפיעים על החלטת הסכום במעטפה:

  • מי ההורים של הנער החוגג? קרובים או רחוקים שלכם? קרובים, יופי, זה הזמן לפתוח את רשימת המתנות שקיבלתם בעבר מאותם ההורים שחוגגים כעת לבנם את האירוע. אם קיבלתם מהם באירוע שלכם 500 שקלים עבור אירוע שנחגג לפני 5 שנים למעלה, הרי שתצרכו להוסיף בין 100 ל- 200 ₪ יותר משום שהזמנים השתנו ולכן צריך לעשות התאמות. אם כן, תוכלו לשים בשמחה 600-700 שקלים. 
  • האם מדובר על אירוע לילה או אירוע צהריים? זה משפיע בהחלט כי מחיר עבור מנה שונה מאירוע שנחגג בלילה לבין אירוע צהריים וגם את זה צריך לקחת בחשבון. כמה בחשבון? נאמר שאתם מעוניינים לשים 300, לאירוע צהריים זה סבבה לגמרי אבל אם מדובר באירוע לילה, כדאי שתשקלו להוסיף עוד 100 שקלים לפחות.
  • ואם האירוע נחגג בכלל באיזה לופט עם חברים קרובים ואני רק בן דודה של הנער, כמה עלי לשים? במקרים כאלה, לכו עם הלב, כמה שבא לכם אך לא פחות מ- 200 ₪, בכל זאת בר מצווה.

כמה חברים מהכיתה צריכים לשים חברים של הנער החוגג בר מצווה?

כאשר מדובר על החברים מהכיתה של הנער החוגג, בהרבה מאוד מקרים, מה שעושים זה שההורים קובעים סכום מסוים אחד שכולם ישימו במעטפה. אם וכאשר רוב ההורים החליטו על 100 ₪ שכל נער ונערה ישים במעטפה, כך יהיה. 

אם הוחלט על פחות או יותר, חשוב לדבוק בזה כדי לא לגרום לאחרים להרגיש פחות בנוח. כמו כן, הסכום שייקבע ילווה את המשך האירועים שיהיו בעתיד בכיתה, כך לא ייוצר מצב שאחד קיבל או שאחד קיבל פחות. חשוב לציין שזו היא החלטה שכל הורה חייב לכבד גם אם מדובר בחברה הכי טוב של הילד שלו. אם רוצים לתת יותר, אפשר להביא מתנה נוספת שלא במסגרת אירוע הבר המצווה.

ואם ישנן נערים ונערות שמגיעים לאירוע והם אינם לומדים עם הנער החוגג?

גם במקרה כזה, כאשר יש קבוצה קטנה או גדולה שמגיע לאירוע מקליקה מסוימת, כדאי שכולם יהיו מתואמים בסכום הכסף שבמעטפה כי לא לגרום לאחר לאי נוחות. במקרים של קבוצה שמגיעה לאירוע בין אם מדובר על חברים מהכיתה או חברים מחוג מסוים, עדיף להתאגד ולאגד את הכסף לתוך מעטפה אחת וליצור מתנה גדולה.

חגיגת בר מצווה

באהבה אין חוקים

כמובן שכל אחד מאתנו יעשה את הטוב בעיניו וישים סכום של כסף שנראה לו הכי סביר והכי הגיוני לשים. אך כל מה שנאמר עד כה הם קווים מנחים שעוזרים להחליט במקרים בהם לא יודעים בדיוק כמה לשים. כמו כן יכול להיות מצב של אירוע בר מצווה של ילד שהוא ילדם של זוג חברים מאוד טובים וקרובים ובא לנו לפנק במעטפה שמנמנה, זה גם יכול להיות ואין לזה חוקים, לכו עם הלב, זה יכול להיות 500 שקלים וזה יכול להיות 1000 שקלים. 

לסיכום

חשוב לציין דבר מאוד חשוב, אירוע בר מצווה הינו אירוע מרגש עבור הנער החוגג, אירוע חד פעמי מכונן ולכן עצם ההגעה שלנו למקום האירוע משמחת אותו בלי קשר לסכום במעטפה.

שתפו ברשתות:

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

למידע ופרטים נוספים

צרו איתנו קשר